5. חוזרים לבית הספר
"חשוב עולמי פעל מקומי"  מעודד אותנו להבין כי תיקון העולם החברתי/סביבתי
הוא לא עניין ל"הם" שנמצאים "שם" ומפעילים את ה"מערכת", אלא עניין לטיפולו
של כל אחד מאיתנו. השינוי מתחיל בנו ונוצר מלמטה.
לפיכך בית הספר הינו מקום נפלא להתחיל ב"תיקון עולם סביבתי-חברתי".
אנחנו נמצאים בו שעות רבות מדי יום, יש לנו כח לשנות בו דרכי התנהלות,
 ויש בו (ב"ה) הרבה מה לתקן.  

א. קרא/י את המקור הבא, המפרט רשימת רעיונות לבית הספר כיצד להתחיל
ב"תיקון עולם סביבתי-חברתי" – דהיינו, לתפקד כבית ספר בר-קיימא   :

 
אבני דרך לקראת היות בתי הספר מוסדות חינוך ברי קיימא
להלן תקציר הרעיונות השונים במקור.
סמן/י את הסעיפים המתקיימים  בבית ספרך.

התאמה בין תכנית הלימודים הגלויה (מה שמלמדים/מספרים לתלמידים)
      והסמויה (איך המורים מתנהגים/בית הספר מתנהל)
.
הכללת שיקולים אקולוגיים בשיפוץ ובניית מתקנים בית ספריים
   
 (איטום/בידוד/הפרדת מים אפורים וכו')
יצירת קשר עם קהילת בית הספר להנעת פרוייקטים משותפים
עידוד מעורבות אזרחית (עשייה חברתית/סביבתית של התלמידים)
ניהול פסולת (חיסכון במשאבים כגון נייר  ובניית מערך מיחזור בבית הספר)
הקפדה על שימוש בחומרים פחות מזיקים ויותר ידידותיים לסביבה
עידוד הגעה באופניים או ברגל (ולא במכונית)
הקפדה  על האסתטיקה של חצר בית הספר והכיתות
חסכון במשאבים (מים, חשמל וכו')
הקפדה  על צניעות בהתנהלות הבית ספרית (במסיבות/ טיולים שנתיי
הצבת יעדים, קביעת פרמטרים למדידת התקדמות – ניסיון תמידי להשתפר
 
                                                 

ב.הצע/הציעי רעיון משלך לנושא הטעון שיפור בבית הספר