פעילות מס' 2: לצנזר או לא לצנזר?

"
אז תלך לבטח דרכך ורגלך לא תיגוף ( משלי ג' )"
                         

 

בשנים האחרונות פרץ האינטרנט לחיינו, בבתים רבים קיים חיבור
לאינטרנט, ורבים מאיתנו מבלים שעות רבות מול המחשב .
גם ברוב בתי הספר יש אינטרנט המשמש אותנו ללימוד ולאיתור
מקורות מידע.

האם לדעתכם צריך להתקין בבית הספר ובבית תוכנות לסינון אתרים?

 

בשאלה זו תעסוק הפעילות שלפנינו.
לאינטרנט יתרונות רבים ועצומים גם לתחום החינוך. קודם כל זהו מאגר ידע
עצום, הכולל עדכוני חדשות, מידע על נושאים ישראליים בעברית, מאגרים עצומים בנושאים
כללים כמו היסטוריה, גיאוגרפיה של העולם, מדעים ועוד באנגלית ובשפות נוספות.
האינטרנט מאפשר תקשורת באמצעים שונים בין אנשים ממקומות שונים ובזמנים שונים.
                                           
לצד היתרונות הרבים יש
באינטרנט אתרים רבים העוסקים בפורנוגרפיה, אתרים אנטי
דמוקרטיים , ניאו נאציים ומפגש עם אנשים בעלי כוונות זדון.
הזמינות הגבוהה של החומרים האלה פוגעת ביתרונותיה של הרשת ודורשת דיון מעמיק
כיצד להתרחק ממקומות אלה.

סקר
ענה באופן ספונטני:

 

קיימות שלוש גישות בחינוך.

האחת, לא להתחבר לאינטרנט בכלל.
השנייה, בעד הגלישה החופשית באינטרנט אבל יש  לחסום את האתרים הלא ראויים
ולא לאפשר לגלוש אליהם כלל.
השלישית, מותר לגלוש באופן חופשי באינטרנט, אך ויש להדריך את הגולשים 
כיצד להתגבר על היצר הרע ולהתרחק מאתרים לא ראויים על ידי כוח הרצון שלהם.
                                           



חברת פירסום פנתה אליכם בבקשה ליצור כרזה לעידוד אחת מהגישות
          לגלישה באינטרנט.
          בחרו גישה אחת מבין השלוש שהוצגו, צרו כרזה  בטופס הבא ושלחו אלינו.

                                                למילוי   הטופס

הכרזות הטובות תזכנה את שולחיהן בפרס.

שותי"ם
הכנסו לאתר השותי"ם של כיפה או מורשת , התייחסו לשאלות ולתשובות (שו"ת)  
בנושא אינטרנט בתחום חינוך והוסף שאלה או תגובה מטעמך.
אתר כיפה (כיתבו בחלונית החיפוש אינטרנט)
אתר מורשת 

הפעילות
קראו את  שתי הדעות הבאות ובחרו את התשובה הנכונה.
 
מאמרו של פרופ' ליבוביץ
נגד כל צנזורה שהיא
יש להוציא את כלי התקשורת והמדיה מהבית
 
הרב שמואל טל
נגד כל צנזורה שהיא
יש להוציא את כלי התקשורת והמדיה מהבית

משימה:
חברו שיחה דימיונית בין פרופ' ליבוביץ לבין הרב טל.
(ויכוח בתוכנית טלוויזיה או רדיו, מאמר פופוליסטי לעיתון, פירסומת באינטרנט,
אנימציה, קליפ, חמשיר,מקאמה, גרפיטי וכד' )
שלחו את היצירה  אלינו ל:
internet@amit.org.il   ואנו נפרסם אותה באתר.

העמקה
היכנסו לכתבה מYNET ולימדו על האופן בה פועלת תוכנת סינון האתרים.

גלישה בטוחה עם תוכנות סינון YNET

קבוצת דיון
בעקבות המאמרים שקראת, מהי עמדתך האישית בכל הקשור להפעלת צנזורה בכלל
ובאינטרנט בפרט?

כתוב את דעתך בקבוצת הדיון תוך שאתה מתייחס לנקודות הבאות
:
האם הייתם רוצים שיחסכו  לכם את הדילמה וההתלבטות ויחסמו מראש את כל האתרים
    הלא ראויים, או שמא אתם מעדיפים להתמודד בעצמכם עם הפיתויים ברשת?
כידוע קיימת צנזורה מסוימת על  טלוויזיה, סרטים ועיתונות. האם לדעתכם הפעלת צנזורה
    על האינטרנט כמוה כהפעלת צנזורה על מדיות מקבילות?
בחלק ממדינות ארצות הברית הוגשה לחקיקה הצעת חוק המחייבת את בתי הספר
    להתקין תוכנת סינון לאינטרנט. האם אתם בעד הצעת חוק זו? האם אתם חושבים,
    שיש מקום לחוק כזה במדינת ישראל? מדוע?
האם ניכרות השפעות חברתיות שליליות של השימוש באינטרנט על החברה שלנו כיום?
   (כמו אלימות, גזענות, פורנוגרפיה, וכד' ) הביאו דוגמאות.
אם אתם סבורים שאחיכם הצעירים יכולים לגלוש באינטרנט בלי להינזק? מדוע?
      
האם לדעתכם יש מקום להתקין תוכנת סינון גם אצלכם בבית? מדוע?

  עדכון אחרון